Home Ce am mai aflat Aceleasi fibre dar nu verzi, ci ambalate

Aceleasi fibre dar nu verzi, ci ambalate

by Andra

Eu numesc poza “4 trucuri cu fibre”. Nu sunt verzi dar sunt la fel de bune pentru un tranzit intestinal normal.

Sunt multe afectiuni medicale care declanseaza semne si chiar chiar cronicizarea constipatiei. Dar sunt multe cauze care decurg din modul in care ne traim viata si care depind doar de noi. 

Mersul pe jos si miscarea de orice fel sunt activitati care sigur ne ajuta la un tranzit intestinal normal dar in acesta perioada nu avem posibilitatea sa le practicam la fel cum ne-am obisnuit.

Verdeturile de primavara si legumele proaspete pe care le asteptam tot timpul dupa o iarna in care ne-au lipsit nu sunt la fel de accesibile si mai ales suntem retinuti in a le achizitiona.

Stam mult in pat sau pe scaun ceea ce inseamna ca sedentarismul este un fenomen aparut in viata noastra impotriva obiceiurilor noastre cotidiene.

Bem mai putina apa pentru ca modul in care ne traim viata s-a schimbat si ne este greu sa ne adaptam la atat de multe schimbari. 

Nu ne putem astepta la schimbari comportamentale imediate dar putem accepta ca din punct de vedere alimentar exista niste solutii practice si eficiente pentru a diminua riscul ca in conditiile date sa apara efectele constipatiei.

Fibrele alimentare sunt un ajutor de nadejde pentru a avea un tranzit normal si daca ne limitam la achizitionarea de alimente ambalate putem sa ne asiguram necesarul zinic. Daca nu cumparai pana acum unele din alimentele enumerate, acum iti poti adapta retetele din bucatarie dar si gusturile pentru ca, nu uita, papilele gustative pot fi educate.

  • Foloseste faina de secara, pe cat posibil integrala, in orice reteta de aluat atat pentru paine cat si pentru deserturile tale preferate.
  • Nu te culca seara pana nu pui cateva linguri de ovaz la hidratat in orice iti trece prin cap: zeama de compot, bautura de soia/ovaz/migdale, kefir, iaurt si chiar simpla apa. Hidratarea e obligatorie pentru eliminarea acidului fitic care blocheaza asimilarea de minerale pe care tu le consumi in cadrul alimentatiei tale sanatoase. Si adauga seminte de in tocate proaspat.
  • Intregi sau tocate, dupa gust, ai grija sa fie permanent la indemana ta nuci si migdale crude. Le poti adauga in orice bautura preferata sau salata si astfel imbogatesti nutritional orice masa.
  • Zilnic sa ai in casa una dintre leguminoasele atat de bogate in fibre precum fasole, soia, mazare, linte sau naut si fa din asta obiceiul de avea un bol permanent in frigider. Orice mancare gatesti, poti adauga 1-2 linguri din aceasta “fiertura” o numesc eu si adaugi astfel fibre in orice meniu. 
  • Prunele deshidratate se gasesc din fericire tot timpul anului ambalate si daca nu esti un fan al lor le poti amesteca cu orice iti place astfel incat sa faci o crema minunata din care sa iei dimineata pe stomacul gol macar 2-3 lingurite. Pune o esenta dupa gust, adauga un fruct din compot sau putina cacao si ar putea parea ceva inedit dar si foarte folositor. 

You may also like

Leave a Comment