Home Ce am mai aflat Exista uleiuri pentru slabit

Exista uleiuri pentru slabit

by Andra

Uleiul e primul ingredient pe care-l luam in calcul la gatit. Fie ca preparam termic, fie ca-l folosim la stropit niste legume, fie ca-l adaugam pentru gust peste niste paste, orez sau hrisca, fie ca ungem orice tava de prajitura, uleiul ni se pare indipensabil.
Si asa trebuie sa fie, pentru ca alimentatia echilibrata are si grasimi. 
Dar!
Grasimile sunt de doua feluri, saturate si nesaturate. Cele bune sunt nesaturate si ele nu numai ca ne aduc grasimea necesara intr-o alimentatie echilibrata dar reduc colesterolul si nivelul de trigliceride. In plus, ajuta la similarea unor vitamine liposolubile. De exemplu, vitamina D, in situatia in care optati pentru tablete, ea trebuie inghitita dupa o masa cu grasimi.
Daca sunt nesaturate nu inseamna ca sunt bune toate, pentru ca orice proces de rafinare scoate grasimile bune si introduce substante toxice pentru organism, asa incat solutia e sa utilizam pentru gatit uleiuri presate la rece, nerafinate.
Scriu despre punctul de ardere/de fum pentru ca asa am invatat eu sa aleg uleiul pentru gatit. Atunci cand uleiul fumega, acizii grasi se descompun si apar radicalii liberi, adica substantele toxice. Ce am facut? Cand iau sticla de ulei repede iau si cana de apa sau sosul de rosii sau o zeama de supa si nu las uleiul sa ajunga sa fumege. Exita multe uleiuri presate la rece precum cel de masline, de avocado, de palmier, de rapita care sunt sanatoase si dupa procesul de gatire daca nu il ardem. 

Din ce in ce mai multe sortimente de uleiuri se fabrica in ultima vreme cu punct de ardere foarte scazut si acestea sunt cele potrivite pentru salate. Cateva exemple sunt ulei de masline, de in, de seminte de dovleac, de nuci, de arahide, de alune de padure, de samburi de struguri, de susan, de sofranel, de rapita, de floarea-soarelui. Nu e mai buna o salata fara ulei decat una in care am adaugat unul dintre sortimentele sanatoase. 
Despre grasimile saturate se stie ca ridica nivelul de colesterol si din pacate acestea se gasesc in toate produsele animale. Dar fiecare decide cat si cum le consuma. As spune ca moderatia foarte atenta ne poate permite sa mancam unt sau sunca dar ajutate in digestie cu multe fibre din legume si in proportii potrivite. 

E simplu:

  • nu prajesti nimic (fiindca se arde grasimea buna si mancam ce nu stie corpul sa digere) si
  • folosesti ulei presat la rece nerafinat (pentru ca vrei doar grasimi nu si resturi din procesele de rafinare). 

You may also like

Leave a Comment