Home Ce am mai aflat Satietate si omega 3 intr-o lingurita

Satietate si omega 3 intr-o lingurita

by Andra

Stii senzatia aceea ca nu te saturi cu un fel de mancare despre care stii ca e sanatos si, culmea, iti place foarte mult si la gust?
Eu simt asta la multe dintre preferintele mele alimentare si din acest motiv m-am straduit sa gasesc solutii sa ma si satur. Astazi scriu despre solutia  numita seminte de chia, aflate la mare moda si e chiar justificat sa fie asa. 
O sa scriu despre o lingura de seminte de chia, adica 5 grame, fiindca daca adaugi atat in orice supa, bautura pentru mic dejun, ciorba, paste, salata, garnitura de legume dar si orice tocanita de-a noastra, ai in farfurie in plus 1 gram de proteina, 2 grame de lipide, 3 grame de carbohidrati si cca 2 grame de fibre in 25 calorii.


Obiceiul de gatit cu seminte de chia pe care mi l-am creat e foarte simplu. Am casoleta pe masa de gatit (in loc de sare, de fapt) si fac asta constant fiindca o alta calitate, daca o fi corect sa-i spun asa, e faptul ca semintele de chia nu au un gust pregnant, astfel incat mancarea, oricare ar fi ea, isi pastreaza intact gustul.
In afara de satietate, semintele de chia au ceea ce gasim cu mare usurinta in peste si anume omega 3. De fapt ele chiar inlocuiesc si tabletele pe care ne-am tot invatat sa le inghitim.
Revin la lingura de 5 grame de seminte de chia. Acestea contin de cca 5-7 ori mai mult decat somonul, ceea ce inseamna ca in lingura eroina sunt 550 mg omega 3. 
Doza zilnica de omega 3 recomandata medical este de 2000 mg pe zi, adica 4 lingurite de seminte chia.
Pana si pretul e mai bun, ceea ce e un alt avantaj. Si nu mai scriu deocamdata de faptul ca cea sintetica din tablete este, cel mai adesea, de origine si calitate indoielnica.

You may also like

Leave a Comment