Home Ce am mai aflat Somonul…in toate dietele pentru slabit

Somonul…in toate dietele pentru slabit

by Andra

Somonul nostru cel de toate zilele…cand pestele e in alimentatia ta sanatoasa si totdeauna, pentru slabit.

Nu despre el este vorba, fiindca e controversat, dupa ce in ultima vreme, a devenit mai mult rau decat bun, din cauza continutului de metale grele pe care “ni le daruieste” din crescatorii.

sardina versus/si somon

Principala diferenta dintre el si sardina, colega lui din platoul de azi, e ca aceasta din urma nu poate fi crescuta in crescatorii. E doar libera, mananca  doar plancton, oua si larve de crustacee si are o crestere rapida, nefiind posibila acumularea de metale grele, decat in proportii mult mai mici decat la pestii mari.

Rapoartele internationale pe acest subiect informeaza ca pe masura ce emisiile industriale de mercur vor continua sa creasca, pestii de dimensiuni mari sunt mai bogati in mercur, pe de o parte, pentru ca au mai mult tesut care poate acumula mercurul si, pe de alta parte, pentru ca traiesc mai mult decat pestii mai mici.

Conteaza ca sardinele  reprezinta baza alimentatiei, atat in spatiu natural, cat si in crescatorii, pentru cele mai multe specii de pesti. Si asta se intampla fiindca sunt…bune la gust si le prefera pestii mari? Poate, dar mai ales pentru ca sunt valoroase nutritional. Daca alegeti somonul pentru ca e in topul alimentelor pentru omega 3, luati in calcul sardina care are un continut similar dar mai multa proteina si mai multe lipide.

Sunt pe platou doar 2 turtite (de ovaz integral) cu sardine si 3 cu somon, pentru ca in acesta proportie numarul de calorii este egal, sardine fiind mai bogata in kcalorii cu cca 50% decat somonul.

Niciunul dintre “colegii de platou” nu are carbohidrati, asa incat turtitele si salata de legume crude completeaza, firesc, cu carbohidrati.

You may also like

Leave a Comment