Home Ce am mai gătit 100 arabi mi-au spus de ce sa mancam naut

100 arabi mi-au spus de ce sa mancam naut

by Andra

Mai multa proteina in loc de mai multi carbohidrati in alimentatie daca vrei sa slabesti si cauti o asa dieta. Nautul poate fi in prezent consumat in alimentatia fiecaruia dintre noi in loc de paine, orez, cartofi, mamaliga, paste…etc. Hrana de baza de cateva mii de ani si nelipsit in bucataria araba, nautul este, din fericire, din ce in ce mai consumat si la noi. De ce sa-l ai permanent in casa in locul tuturor celor enumerate mai sus?

In loc de paine fiindca poti sa-l pregatesti la cuptor ca pe o budinca si sa-l tai felii peste care sa pui cam tot ce-ti doresti pentru un sandwich. Are carbohidrati in comun cu painea dar fibrele si proteinele il fac mult mai satios si mai ales hranitor. Altfel spus, mananci mai putin si mai bine.

In loc de orez si cartofi in orice mancarica, ciorba, supa da consistenta si satietate. Poate fi combinat cu absolut orice leguma, fie ca e cruda sau gatita, fiind un ingredient fara cusur in orice tocanita sau salata. Fierbi boabele si dupa ce le strecori, le stropesti cu putin ulei de masline si presari putina sare. Nautul contine amidon ca si orezul sau cartoful dar nu poate fi rafinat si te hranesti mai consistent. Nu se combina bine nici el cu carne dar daca iti doresti neaparat proteina animala macar sa reduci cantitatea daca o combini cu un piure mai bogat in macronutrienti.

Iti place sa mananci tocanita de urzici, varza sau ciuperci cu mamaliga? Incearca sa faci asta cu piure de naut sau hummus preparat cum iti doresti de gras daca pui tahini (pasta de susan). Indicele glicemic al nautului fiert este 36 si al porumbului fiert 60, ceea ce-l recomanda celor care au o dieta stricta din acest punct de vedere. Asta am propus eu azi. Si cu tot uriasul meu respect pentru bucataria araba, eu chiar cred ca le lipseste combinatia de hummus cu mancarica noastra de ursici cu usturoi verde.

Gandeste-te si la retetele tale preferate de paste. O sa vezi ca in oricare dintre ele poti sa inlocuiesti pastele cu boabe de naut sau daca insisti, gasesti paste din naut. Pune sos de rosii in care ai adaugat doar usturoi verde, ulei de masline, busuioc si oregano peste boabe de naut. Pare putin dar e suficient pentru orice pranz sau cina.

Stiu ei arabii bine, dupa cum se pare, de ce sa mananci naut.

You may also like

Leave a Comment