Home Ce am mai gătit Ce are el si nu avem noi…

Ce are el si nu avem noi…

by Andra

Asa s-ar intreba fructele de mare despre care se crede ca sunt alimente ideale. Sunt foarte bogate in omega 3, contin multe proteine si conteaza mai ales faptul ca sunt 8 aminoacizi esentiali pentru organism in acestea. Nu au insa deloc fibre si nici carbohidrati, ceea ce inseamna ca un meniu echilibrat nutritional are nevoie de alimente bogate in acesti macrontrienti.

Propunerea mea de astazi este exact cu scopul de a completa doua alimente aflate deja in topul preferintelor cand vrei sa mananci sanatos si cand vrei sa slabesti. Avocado este si el foarte bogat in omega 3, ceea ce inseamna ca aceasta farfurie asigura mai mult decat doza zilnica. El aduce exact ce lipsea si anume carbohidrati dar si fibre.

Continutul in detaliu al farfuriei in care se afla 1 avocado mediu (100 grame), 300 grame fructe de mare si 2 ardei copti, este urmatorul:

  • calorii 650
  • proteine 38 grame
  • lipide 20 grame
  • carbohidrati 15 grame
  • fibre 7 grame

Din punct de vedere caloric portia este cu un continut potrivit unei cine cand esti intr-o perioada de scadere in greutate Pentru un pranz ar putea fi completata cu carbohidrati din paine de secara, turtite de ovaz sau poate si hummus sau un piure de linte.

Chiar daca nu mananci zilnic o asemena combinatie, intr-o frecventa de macar o data pe saptamana, inlocuiesti mare parte din cutia cu tablete de omega 3 cu care te invadeaza reclamele din orice forma de media.

Pare ca ardeiul copt e doar de decor fiindca da un aspect tare tentant farfuriei. Ei bine, ardeiul este in topul alimentelor din punct de vedere al continutului de vitamina C si asta nu e de neglijat fiindca este, cu siguranta, ceea ce ne ajuta cel mai mult sistemul imunitar. Faptul ca organismul uman nu sintetizeaza singur aceasta vitamina, face ca preocuparea sa ne alimentam cu ea sa fie pe deplin justificata.

Putina filozofie…Intelepciunea e confirmata de lipsa de certitudini, parca. Asa ca am cautat defecte in aceasta aparenta farfurie perfecta. Glumesc! Dar chiar ti se face foame dupa vreo 3 ore, asa ca nu poti sa te incadrezi in intervalul acela ideal de 5 ore intre mese. Nu uita de gustarica! Sau mai mananci o portie, cum am facut eu.

You may also like

Leave a Comment