Home Ce am mai gătit Proteine cu piureuri de primavara

Proteine cu piureuri de primavara

by Andra

Nu vine ea primavara cu legumele care au gust? Tanjim dupa ele pe perioada anotimpurilor reci cand suntem nevoiti sa cumparam din supermarket ce avem la indemana. Acum e timpul sa consumam tot ce apare proaspat in toate modurile si combinatiile care sunt acceptate si intr-o alimentatie pentru slabit.

Morcovii si spanacul sunt primele legume care pot fi preparate si sub forma de piure in care, daca iti e pofta, poti pune linistit unt. Sigur ca masura e imediat o conditie, asa ca adaugam cel mult 1 lingurita de unt la 200 grame de legume fierte. Totul e sa pui legumele fierte in blender cu zeama in care le-ai fiert si sa prepari piureul fara unt. Doar asa iti masori cantitatea de grasime saturata (nu e cea sanatoasa) continuta in unt.

Exemplele de astazi, piureurile de morcovi si spanac sunt pasi importanti sa renuntam la piureul de cartofi cu care ne-am obisnuit de mici. Din orice leguma fiarta poti face piure si pe majoritatea dintre ele le poti combina cu unt, mai putin pe cel de cartofi.

Oricat ne dorim sa mancam legume, tot timpul e musai sa tinem cont ca le lipsesc proteinele. Si o alimentatie care sa ne hraneasca in mod corect si suficient pentru functionarea echilibrata are nevoie de acesti macronutrienti.

Am ales aceste legume nu numai pentru ca le-am gasit pe tarabe foarte aromate ci si pentru ca se potrivesc pentru o digestie buna cu fructe de mare. In aceasta combinatie am simtit ca se cauta unele pe celelalte. Desi fructele de mare au multe vitamine si minerale, parca nu le strica unele in plus. Sigur ca sunt multe retete cu aceste alimente pe care deocamdata le consideram exotice, unele dintre ele greu de preparat.

Propunerea mea e sa le gatim cat mai simplu, astfel incat sa le putem tine la frigider mai mult decat ziua in care le-am pregatit. Asa ca am fiert cca 10 minute fructele de mare si dupa ce le-am scurs am adaugat putin ulei de masline, un praf de sare, putin oregano si cateva picaturi de lamaie, toate dupa gust. Ce ramane complicat e modul in care iti recomand sa mananci. Asadar: incarci furculita cu putin piure de spanac, apoi cu putin piure de morcovi si apoi ce vrei din fructele de mare. Tot complicat e sa te opresti. Dar o poti face cu gandul ca vei experimenta si alte piureuri data viitoare.

You may also like

1 comment

Diana Gaia iunie 10, 2021 - 2:45 pm

Iubesc piureul din legume (poate și din cauza faptului ca port aparat dentar🙈 și totul trebuie sa fie mai moale). Folosesc piure de țelină în locul maionezei la salata de vinete. Soțul meu a fost plăcut surprins și de atunci o recomanda tuturor! 😁

Reply

Leave a Comment