Home Ce am mai gătit Pofta de cartofi noi…si de slabit

Pofta de cartofi noi…si de slabit

by Andra

Nu stiu multe persoane care sa nu savureze cartofi noi si de cele mai multe ori cei preferati sunt prajiti.

Pusi la coltul de rusine de catre cea mai mare parte dintre nutritionisti, aceste legume pot fi consumate si in combinatii care sa nu conduca la cresterea in greutate. Nu sunt niste alimente de top in continutul de minerale si vitamine. In ceea ce priveste continutul de macronutrienti au putine proteine, deloc lipide, cca 20 grame de carbohidrati in 100 grame cartofi fierti si 2 grame de fibre.

Pentru satisfacerea gustului este important sa ai in farfurie acesta placere dar satietatea trebuie sa fie data de alte alimente. In varianta de gatit la cuptor, cartofii noi pot fi pusi nefierti impreuna cu niste felii de praz, ciuperci pleurotus, morcovi taiati foarte subtiri peste care stropesti putin ulei de gatit presat la rece si doar putin rozmarin.

Toate legumele fiind proaspete nu e nevoie de nimic altceva. Cartofii par a fi prajiti iar celelalte legume parca-i fac si mai aromati.

Daca intr-o farfurie sunt macar 300 grame de ciuperci pleurotus inseamna ca te hranesti din aceasta farfurie cu cca 7 grame de proteine. In total, daca sunt si 100 grame cartofi, ai o portie de cca 200 calorii care inseamna foarte putin pentru o masa de pranz sau cina. Ce face aceasta combinatie e doar satisfacerea gustului de care ti-e pofta. Dupa ce simti aceasta placere, e important sa pui accentul pe o alimentatie satioasa si sa adaugi de exemplu niste chiftele de soia sau naut. Poti opta sa servesti doar propunerea mea la o masa si in 3 ore sa mananci o combinatie de proteina animala cu o salata de sezon sau legume la cuptor.

Daca te tii de atat de cunoscuta regula sa nu combini cartofii cu carne, oua sau lactate alegi raul cel mai mic. Iar pofta de cartofi noi prajiti chiar poate fi satisfacuta fara a fi in pericolul de a te ingrasa.

You may also like

Leave a Comment