Home Ce am mai gătit Slabesti doar cand esti satul

Slabesti doar cand esti satul

by Andra

Cat de multe „nu am voie” sunt evidente atunci cand te-ai hotarat sa faci tot ce ai aflat ca ai nevoie pentru a slabi?

Lasand la o parte toate alimentele, combinatiile si ingredientele fiindca ti-ai facut deja autocritica si ai o lista cu acele interdictii, sunt acele „nu am voie” care apar de cand deschizi ochii dimineata pana te-ai asezat la somn.

Tot ce ne inconjoara miroase bine, arata tentant iar oferta din jur e la tot pasul si astfel te afli intr-o lupta permanenta in care cea mai sigura arma ar fi sa fii satul. Poate parea ca indiferent cat esti de satul exista acea pofta de ceva fie sarat, fie dulce, fie picant, fie…in orice fel. Sper sa te conving ca si pofta e tot pentru ca nu ai mancat cat si ce are nevoie corpul tau.

Desi conteaza matematic numarul de calorii din alimentatie, atunci cand iti alegi un meniu de pranz nu poti sa calculezi asta si optezi pentru a te hrani cu o mancare sanatoasa intr-o combinatie excelenta, fiind sigur ca totul e ok. E aproape ok pentru ca este important sa nu ti se faca foame intr-un interval de timp atat de scurt incat sa nu rezisti tentatiilor de care am scris la inceput. Ti-e foame, simti ca lesini, te doare capul si te arunci in ce ai la indemana. Mai trebuie doar un pic de rabdare pentru a completa portia cu ceva care sa te sature pentru macar 4-5 ore cand urmatoarea masa corecta este la dipozitia ta. Cu putin obtii mult si de la asta am pornit cand am preparat o banala varza murata calita.

Iata cum sunt calculele portiei: 200 grame varza calita au cca 300 calorii, 200 grame mamaliga au cca 150 calorii , ceea ce inseamna o masa de pranz de cca 500 calorii (am adaugat si uleiul continut in reteta de gatit). Asta este atat de putin ca este imposibil sa nu ti se faca foame in maxim 2 ore. Mai e important si ca aceasta portie nu contine proteine de niciun fel, ceea ce e inca un argument ca portia nu e satioasa.

Ce fac 100 grame de boabe de soia din portie puse la gatit odata cu varza? Ele aduc 200 calorii ceea ce imbogateste din punct de vedere energetic dar mai ales dau satietate prin proteina pe care o adaugi la portie. Un al treilea argument pentru a imbogati varza calita este si faptul ca te porti apropia de idealul de alimentatie si anume acela in care intr-o zi raportul dintre proteine/lipide/carbohidrati sa fie 1/1/3-5. Si pentru a ne ajuta si mai tare, cel mai simplu ar fi sa te apropii de acest raport la fiecare masa, pe cat posibil.
Iar au aparut cifre si sigur ca e foarte complicat sa calculezi de fiecare data ce ai in farfurie dar recomandarea mea din varza calita gatita cu boabe de soia e doar un exemplu foarte simplu de pus in practica.

You may also like

Leave a Comment