Home Ce am mai gătit Supa cu vitamina C

Supa cu vitamina C

by Andra

Toamna rece care se anunta ne indeamna la inghitit vitamina C, pentru toate beneficiile atat de stiute ale ei. Asa a rezultat supa crema de conopida de azi.

supa de conopida

In 100 grame de conopida sunt vreo 50 mg de vitamina C (care se recomanda a fi inghitita intr-o doza medie zilnica de 90 mg), ceea ce inseamna ca supa mea imi aduce mai mult de jumatate din doza zilnica recomandata. Tot ce mai contine conopida e bonus care este compus din vitamine ( C, K, B6, B1, B2, B3, E) folat, calciu, magneziu, fosfor, potasiu si mangan. Mai contine si grasimi nesaturate si acizi grasi Omega-3 (nu ca in peste, dar e si aici).

Pare ca nu e in topul legumelor preferate pentru gust. Supa de azi e dreasa cu kefir, care iata, o face preferata pentru fanii produselor lactate fermentate dar o face si putin acrisoara. Si pentru ca am prieteni care nu iubesc patrunjelul, mai ales ca doar ce am laudat-o pentru vitamina C, i-am pus marar.

Celor carora le este pofta de ciorba de burta, le recomand niste usturoi in supa de conopida. Si mai soptesc timid ca daca intereseaza pe cineva continutul de calorii, propunerea mea de astazi are vreo 50, iar o portie de ciorba de burta cam 350. Ca doar suntem la pofta de slabit…

Reteta mea e asemanatoare cu orice supa de legume. Pentru 3 portii am fiert 3 morcovi mici, 1 ceapa mare, 3 cartofi mici si o conopida medie pusa in buchetele. Dupa fierberea legumelor le-am dat prir blender si am adaugat dupa inchiderea focului 3 linguri ulei de masline si cca 3 linguri de kefir. Sarea e dupa gust, important e sa fie adaugata atunci cand fierberea s-a terminat. Doar nu vrem sa mancam si cianuri pe langa vitamina C.

You may also like

Leave a Comment